вторник, 16 октомври 2018 г.

Ревю на "Мълчанието на белия град" на Ева Гарсия Саенс де Уртури

(на български по-долу)

"El silencio de la ciudad blanca" es la primera parte de una trilogía y también mi primer encuentro con la autora. Me recomendaron el libro hace un par de años, pero me había olvidado de él. Cuando a fines de agosto me enteré de que lo habían traducido al búlgaro y la traducción se acababa de publicar, me acordé de él, leí la sinopsis y vi que la la historia se desarrollaba otra vez en el País Vasco, como en la trilogía de Dolores Redondo. Y como los libros de Redondo me habían encantado, me decidí por éste también. Y no me ha decepcionado, todo lo contrario: es una historia muy original e interesante. Los personajes también son poco usuales y bastante interesantes. Sus historias personales me han emocionado y me gustaría saber cómo continuarán en las otras dos partes de la trilogía. También me ha encantado la parte sobre la historia y las tradiciones de Vitoria-Gasteiz, aunque Eva García Sáenz de Urturi no dedica tanto espacio a la mitología vasca, ni a la historia de la zona, como lo hace Dolores Redondo. Así que este libro (y probablemente toda la trilogía) es un representante más tradicional de la novela negra.

Lo único que no me gustó tanto es que los diálogos a veces suenan un poco artificiales, pero tal vez sea una impresión individual mía.

Total, recomiendo el libro y también me gustaría leer otros de Eva García Sáenz de Urturi.

***

"Мълчанието на белия град" e първата част от трилогия и първата ми среща с авторката. Книгата ми беше препоръчана още преди две години, но бях забравила за нея. Когато в края на август разбрах, че са я превели на български и току-що е излязла, си спомних за нея, прочетох анотацията и видях, че историята се развива отново в Баския, както в трилогията на Долорес Редондо. И понеже книгите на Редондо ми бяха харесали много, реших да прочета и тази. И не останах разочарована, напротив: историята е много оригинална и интересна. Героите също са необичайни и доста интересни. Личните им истории ме трогнаха и бих желала да разбера как ще се развият в другите две части от трилогията. Хареса ми и частта за историята и традициите на Витория-Гастейс, въпреки че Ева Гарсия Саенс де Уртури не отделя толкова внимание на баската митология, нито на историята на района, колкото Долорес Редондо. Така че тази книга (а вероятно и цялата трилогия) е по-типичен представител на криминалния роман.

Единственото, което не ми хареса толкова, е, че диалозите на моменти звучат изкуствено, но може би това е мое индивидуално впечатление.

С други думи, препоръчвам книгата и би ми било приятно да прочета и други книги на Ева Гарсия Саенс де Уртури.